Udržitelnost a etika v oblasti fashion managementu

Posluchači se v rámci přednášek seznámí s módním trhem z jiného úhlu pohledu tak, aby mohli sami navnímat potřeby a výzvy současného trhu a dokázali se v odvětví zorientovat po stránce udržitelnosti. Na základě zjištěných faktů pak mohou pracovat ve fashion managementu lépe s ohledem na fair výrobu a prodej a mohou tak posouvat textilní a oděvní sektor k lepší budoucnosti.

Garant a lektor studijního modulu


Ing. Klára Haunerová

Anotace


Móda jako jeden z největších znečišťovatelů životního prostředí. Co je v naší moci zlepšit a proč módní řetězce nehrají fair? Kde se vyrábí oblečení a za jakých podmínek, a můžeme vůbec ovlivnit samotnou výrobu a prodej v rámci etického jednání? Proč za oblečení s visačkou “sustainable” musíme zaplatit více. To vše jsou otázky, na které najdeme odpovědi v rámci modulu Udržitelnost a etika v oblasti fashion. Přednáška nás nechá nahlédnout za oponu, řekneme si fakta a informace, o kterých nám výrobci oblečení mlží.

Sylabus je zpracován s cílem podat základní přehled o tématech, která se vztahují k problematice studia specifik v oblasti módního průmyslu a retailu v oblasti módy. Studenti budou seznámeni s literaturou týkající se jednotlivých témat, a proto sylabus slouží jako rozšířená osnova předmětu Fashion management.

Sylabus


1. Základní pojmy
2. Globální výrobní mapa se mění
3. Alternativní výrobní lokality
4. Aktuální situace ve světě
5. Humanitární pomoc
6. Velkovýroba v Číně
7. Fashion transparency index
8. Cirkulární ekonomika
9. Čína udává trendy
10. Sustainable fashion inspirace
11. Sustainable fashion v ČR
12. Jak být zodpovědní
13. Je to o nás

Literatura


Doporučená literatura:

  • KHELEROVÁ, HAUNEROVÁ, ŠIMONOVSKÁ: Fashion management. E-kniha, Grada publishing s.r.o., 2019
  • THOMASOVÁ: Vláda módy. Cena rychlé módy a budoucnost oblečení. Host, 2020

Webové odkazy: