Self marketing (online)
Cílem modulu je seznámit účastníky s praktickými zásadami a metodami pozitivní komunikace, upozornit na možnosti a význam verbálních a neverbálních signálů v manažerské praxi, a v neposlední řadě podat konkrétní návrh efektivních postupů k prosazení vlastních myšlenek, návrhů a cílů, prostřednictvím adekvátních řečnických metod.
Garant studijního modulu
Mgr. Jana Adámková, Ph.D., MBA
Anotace
V dnešní době je efektivní komunikace základem pro budování vztahu s cílovou skupinou.
Základním předpokladem efektivní komunikace je zaměření se na cílovou skupinu a její zaujetí. Vždy záleží na typu projevu, ke kterému je nutné vhodně zvolit přiměřenou verbální i neverbální komunikaci. Na základě vhodných komunikačních vzorců bude poukázáno na chyby, kterých je nutné se vyvarovat a zároveň budou probírány i nové trendy v řečnickém umění.
Sylabus
1. Komunikace a její charakteristika
- charakteristika komunikace pro naše účely jednání s lidmi
- faktory ovlivňující komunikaci
- základní funkce komunikace a funkce dle Mikuláštíka
- složky komunikace dle Shannon-Weaverova modelu
2. Verbální komunikace
- jazyk
- paralingvistické aspekty řeči
3. Neverbální komunikace
- mimika
- gestikulace
- proxemika
- haptika
- posturologie
- vizika
4. Řecnické projevy
- propagující projevy
- odborné projevy
- pracovní projevy
- příležitostné a ceremoniální projevy
- scénář projevu
- videoukázky projevů
- přehled řečnických figur
5. Praktická doporučení
- nejznámější řečníci
- práce s dechem před a během mluveného projevu
- zásady práce s předáváním informací v řečnickém projevu
- tréma
- řečnické chyby a zvládnutí obtížných situací
- nové trendy v řečnickém umění
Literatura
- LEANNEOVÁ, S. Rétorika pro lídry. Řekněte to jako Obama. Brno: Computer Press. ISBN:978-80-251-2633-2
- LEWIS, D. Tajná řeč těla. Praha: Hodego. ISBN: 80-7219-018-0
- ADÁMKOVÁ, J. a kol. Mluvený projev. Soubor multimediálních studijních opor. Olomouc: UPOL. ISBN: 978-80-244-3265-6
- CARNEGIE, D. Vstaň a mluv. Jak se naučit obratně komunikovat a hovořit na veřejnosti. Přel. Svatoslav Gosman. Praha: Beta. ISBN 978-80-7306-494-5
- GALLO, C. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse. Jak si získat každé publikum. Přel. Radek Blaheta. Praha : Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4389-9
- LEANNEOVÁ, S. Rétorika pro lídry: řekněte to jako Obama. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2633-2
- PLAMÍNEK, J. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4484-1
- ŠPAČKOVÁ, A. Trénink techniky řeči. Naučte se mluvit barevně. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5578-6