Marketing
Cílem modulu je seznámit posluchače s marketingem jako moderní podnikatelskou filozofií, jeho podstatou, nástroji, zásadami a vhodností uplatnění v praxi.
Garant a lektor studijního modulu
Anotace
Posluchači se seznámí s marketingem jako moderní podnikatelskou filozofií a jeho podstatou. Důraz je kladen na jednotlivé nástroje marketingu tak, jak je vymezil P. Kotler do 4P s tím, že pozornost je věnována též rozšířenému marketingovému mixu (5P). Posluchači se seznámí s marketingovým pojetím výrobku a odlišnostmi od jeho zbožíznaleckého pojetí. Dále bude vysvětlen rozdíl mezi značkou a výrobkem. Předmět je dále zaměřen na marketingové pojetí ceny a marketingový způsob tvorby cen.
Sylabus
1. Marketing
- podstata
- charakteristika
- historie
- vývoj
2. Marketingový mix
- price
- promotion
- place
- people
Literatura
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing
- JANOUCH, V.: Internetový marketing, Computer Press, Brno, ISBN 978-80-251-4311-7.
- KOTLER, P. — KELLER, K L. Marketing management. Praha: Grada Publishing, ISBN 978-80-247-4670-8.
- BÁRTA, Vl., Pátík, L., Postler, M.: Retail Marketing, Management Press, Praha
- KELLER, L. Kevin: Strategické řízení značky, Grada, Praha