Marketing a PR v Real Estate
Cílem modulu je vybavit posluchače znalostmi z oblasti marketingové komunikace a public relations. Předmět poskytuje přehled jednotlivých forem marketingové komunikace (reklama, přímý marketing, online komunikace, public relations, podpora prodeje). Modul se zaměřuje na jejich funkce a teoretické základy a zejména pak na jejich praktické využití.
Garant a lektor studijního modulu
doc. Ing. David Říha, Ph.D., MBA
Anotace
Modul je zaměřený na oblast marketingu a PR v oblasti real estate. Nejprve je pozornost věnována marketingu z pohledu filozofie. Dále je učivo orientováno na vývoj marketingového myšlení a na různé pohledy, kterými je nahlíženo na samotný marketing. Posluchači jsou poučeni o druzích, strategiích, nástrojích marketingu a o krocích vedoucích k úspěšnému uplatnění firmy na trhu. Závěr modulu je věnován především problematice PR, jejím benefitům i vztahům s médii.
Sylabus
1. Marketing, jeho definice a filozofie
- marketing jako způsob myšlení
- definice marketingu
- marketing a obchod
- marketing jako filosofie
2. Vývoj marketingového myšlení
- orientace na výrobu
- orientace na výrobek
- orientace na prodej
- orientace na trh
- orientace na společnost
3. Pohledy na marketing
- marketing jako firemní funkce
- marketing jako problémová oblast
- marketing jako věda
4. Marketing, trh a potřeba zákazníka
- marketing a trh
- typy trhů
- marketing a potřeba, hierarchie potřeb
- hodnoty důležité pro zákazníka
5. Druhy, strategie a nástroje marketingu
- akviziční a vztahový marketing
- push a pull strategie
- marketingové nástroje
- marketingový proces a smrtelné hříchy
6. Kroky k úspěchu firmy na trhu
- vize, mise, klíčové hodnoty
- externí a interní analýza
- definice cílových skupin
- stanovení cílů
- navržení marketingové strategie
- taktika, implementace a kontrola
7. Vztahy s veřejností
- podstata PR
- silné stránky PR
- jistota v PR
- Media Relations
- tipy
Literatura
- DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace, Grada, Praha. ISBN: 80-247-0254-1
- SVOBODA V. Public Relations – moderně a účinně. Grada, Praha
- VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama (Jak dělat reklamu), Grada Publishing, Praha, ISBN: 978-80-247-3492-7
- BÁRTA, V., PÁTÍK, L., POSTLER, M.: Retail Marketing, Management Press, Praha, ISBN: 978-80-7261-167-6