Management a řízení organizace (online)
Cílem modulu je navázat na teoretické a praktické znalosti studentů se zaměřením na současné manažerské myšlení a jednání v kontextu relevantních manažerských funkcí. Studenti si osvojí principy a vybrané nástroje a techniky základních manažerských činností v souladu se současnými praktickými poznatky při zabezpečování manažerských procesů.
Garant a lektor studijního modulu
Ing. et Ing. Soňa Španielová, Ph.D., MBA
Anotace
Tento modul je vstupním modulem do studia, má propedeutický charakter a poskytuje základní znalosti teoretických a praktických základů manažerských činností ve vazbě na další moduly týkající se specializovaných manažerských činností a dovedností. V rámci modulu student aktualizuje a konfrontuje znalosti z oblasti teorie a praxe managementu a řízení organizace s vykonávanou manažerskou pozicí s cílem zvýšit dovednost úspěšné aplikace ověřených přístupů, názorů, zkušeností a metod managementu v praxi.
Sylabus
1. Management organizace
- definice
- pilíře
2. Základní manažerské funkce
- plánování
- organizování
- výběr a rozmístění spolupracovníků
- vedení, komunikace, kontrola
3. Cíle
- využití cílů
- metody řízení dle cílů
Literatura
- BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAT, P., ŠULEŘ, O. Management. Olomouc : Rubico. 641 s.ISBN 80-85839-45-8.
- DONELLY, J.H.,GIBSON, J. L.,IVANCEVICH,J. M. Management Praha: Grada Publishing. ISBN 80-7169-422-3.
- DRUCKER, P. F. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Praha: Management Press. ISBN 978-7261-066-2.
- DRUCKER, P. F. Efektivní vedoucí. Praha: Management Press, ISBN 978-80-7261-189-8.
- KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategický management. Teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 206 s. ISBN 80-7179-453-8.
- KOONTZ, H.,WEIHRICH, H. Management. Praha : Victoria Publishing. 659 s.ISBN 80-85605-45-7.
- ROBBINS, S., P.;COULTER,M. Management. Praha: Grada Publishing. 600 s. ISBN 80-247-0495-1.
- VEBER, J. a kol. Management. Praha: Management Press. 736 s. ISBN 978-80-7261-200-0.
- VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ O. Moderní management v teorii a praxi. Praha: Management Press. ISBN 80-7261-143-7.