Kontext a kultura fashion managementu (online)

Posluchači se seznámí s fungováním módního průmyslu nejenom po stránce ekonomické, ale v souvislosti s faktory psychologickými a sociologickými. Zároveň velikou roli v pochopení současného stavu trhu hrají východiska historická, kterým budeme věnovat nemalou část přednášky. Módní trh je velmi pestrý a dynamický a s ohledem na to je potřeba samotným potřebám trhu rozumět. Jedině znalostmi lokálního i zahraničního trhu jsme schopni tvořit ta správná rozhodnutí a úspěšně v oboru podnikat.

Garant a lektor studijního modulu


Ing. Klára Haunerová

Anotace


Studenti budou seznámeni s prací a potenciálem českých lokálních návrhářů a značek, ale i s jednotlivými kategoriemi oblasti fashion. Důraz bude kladen na specifika retailu v oblasti módy, fashion marketingu a ochraně autorských práv v módním průmyslu. V rámci studia bude podporováno kritické myšlení posluchačů a bude jim dán prostor pro vyjádření názorů a jejich obhajobu. Zároveň, díky práci v týmech, budou mít možnost prohloubit své komunikační dovednosti.

Sylabus je zpracován s cílem podat základní přehled o tématech, která se vztahují k problematice studia specifik v oblasti módního průmyslu a retailu v oblasti textilního a módního průmyslu. Studenti budou seznámeni s literaturou týkající se jednotlivých témat, a proto sylabus slouží jako rozšířená osnova předmětu Fashion management.

Sylabus


1. Vysvětlení pojmů
2. Móda a její postavení v moderních společnostech
3. Móda chápána jako jedno z krásných umění aneb století módy
4. Co nám přinesla historie do současného vnímání módního průmyslu
5. Co je nové, to je mocné – spotřebitel v zajetí módního systému
6. Chápání módy dnešní společností
7. Vize budoucnosti pro všechny módní experty

Literatura


Doporučená literatura:

  • LIPOVETSKY, G. Říše pomíjivosti : Móda a její úděl v moderních společnostech. Praha : Prostor, nakladatelství s.r.o., 2002
  • KHELEROVÁ, HAUNEROVÁ, ŠIMONOVSKÁ: Fashion management. E-kniha, Grada publishing s.r.o., 2019