Inovace v oblasti fashion managementu (online)

Cílem modulu je seznámit účastníky se současným pohledem vědy i praxe na inovace, proč se inovacemi zabývat, kde získávat nápady, jak s nimi systematicky pracovat, vyhodnocovat a uvádět v život. Budeme se věnovat metodě Design thinking, předložíme Vám celou řadu praktických aplikací, budeme zdůrazňovat zvyšování hodnoty pro zákazníka.

Garant a lektor studijního modulu


PhDr. Ing. Petr Mašín, Ph.D., DBA

Anotace


Móda představuje komplexní soubor hodnot, které odrážejí antropologické, sociálněpsychologické, ekonomické a kulturní kontexty specifické pro danou historickou a společenskou éru. Zahrnuje zkoumání a transformaci lidského vzhledu, jeho prezentaci a vývoj v sociálním a kulturním kontextu. Odráží jak objektivní, tak subjektivní potřeby jednotlivce i společnosti, vyjadřuje jejich biologickou podstatu i individuální hodnoty, které je odlišují od okolí. V rámci modulu se studenti seznámí s inovacemi v oblasti fashion managementu, jak mohou být ku prospěchu a jakým způsobem jich využít tak, abychom dosáhli udržitelné módy.

Sylabus


  • začátky a vývoj módního trhu
  • textilní a oděvní trh ve světěí
  • textilní a oděvní trh v České republice
  • příležitosti pro český textil
  • obchodní modely ve Fashion
  • marketingové strategie
  • Fast fashion – rychlá móda
  • Haute couture

Literatura


  • Easey, M.: Fashion marketing. United Kingdom : Blackwell Publishing, John Wiley & Sons; 3rd edition, 2009.
  • Fogová, M.: Móda, úžasný příběh fenoménu, Praha : Slovart, 2015.
  • Haunerová, K., Khelerová, V., Šimonovská Z., Fashion Management, Grada Publishing, Praha 2019, první vydání, ISBN 978-80-271-2627-9
  • Knap, P.: Strategické scénáře. Moderní řízení. Roč. 2023, č. 1, 2, 3. Praha 2023. ISSN 0026-8720.
  • Veber, J. a kol.: Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Management Press. Praha 2014. ISBN 978-80-726127-4-1.