Inovace v oblasti fashion managementu (online)
Cílem modulu je seznámit účastníky se současným pohledem vědy i praxe na inovace, proč se inovacemi zabývat, kde získávat nápady, jak s nimi systematicky pracovat, vyhodnocovat a uvádět v život. Budeme se věnovat metodě Design thinking, předložíme Vám celou řadu praktických aplikací, budeme zdůrazňovat zvyšování hodnoty pro zákazníka.
Garant a lektor studijního modulu
PhDr. Ing. Petr Mašín, Ph.D., DBA
Anotace
Móda představuje komplexní soubor hodnot, které odrážejí antropologické, sociálněpsychologické, ekonomické a kulturní kontexty specifické pro danou historickou a společenskou éru. Zahrnuje zkoumání a transformaci lidského vzhledu, jeho prezentaci a vývoj v sociálním a kulturním kontextu. Odráží jak objektivní, tak subjektivní potřeby jednotlivce i společnosti, vyjadřuje jejich biologickou podstatu i individuální hodnoty, které je odlišují od okolí. V rámci modulu se studenti seznámí s inovacemi v oblasti fashion managementu, jak mohou být ku prospěchu a jakým způsobem jich využít tak, abychom dosáhli udržitelné módy.
Sylabus
- začátky a vývoj módního trhu
- textilní a oděvní trh ve světěí
- textilní a oděvní trh v České republice
- příležitosti pro český textil
- obchodní modely ve Fashion
- marketingové strategie
- Fast fashion – rychlá móda
- Haute couture
Literatura
- Easey, M.: Fashion marketing. United Kingdom : Blackwell Publishing, John Wiley & Sons; 3rd edition, 2009.
- Fogová, M.: Móda, úžasný příběh fenoménu, Praha : Slovart, 2015.
- Haunerová, K., Khelerová, V., Šimonovská Z., Fashion Management, Grada Publishing, Praha 2019, první vydání, ISBN 978-80-271-2627-9
- Knap, P.: Strategické scénáře. Moderní řízení. Roč. 2023, č. 1, 2, 3. Praha 2023. ISSN 0026-8720.
- Veber, J. a kol.: Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Management Press. Praha 2014. ISBN 978-80-726127-4-1.