Hlavní principy PR a základy efektivní komunikace
Tento modul si klade za cíl vysvětlit posluchačům základní principy fungování PR v moderní integrované komunikaci firmy na konkurenčním trhu a naučit je vnímat základní možnosti a formy PR směrem vně firmy, ať již k zákaznické, či nezákaznické veřejnosti.
Garant a lektor studijního modulu
Anotace
Jednou z nejrozšířenějších definic je ta, která byla přijata v roce 1978 Institutem Public Relations: PR činnost je záměrné, plánované a dlouhodobé úsilí vytvářet a podporovat vzájemné pochopení a soulad mezi organizacemi a jejich veřejností.
Mezi hlavní silné stránky PR patří: flexibilita sdělení, nákladová efektivita, větší vnímaná objektivita sdělení, schopnost budovat dlouhodobé dobré jméno, možnost realizace tzv. bezplatné publicity apod. Ke slabým stránkám PR patří: obtížnost měření efektivity, nedostatečná kontrola výstupů a dlouhodobá nevratnost investic.
Sylabus
1. Public relations
- význam PR
2. Definování zásad korporátní komunikace
- pravidla korporátní komunikace
3. Rozhodnutí o PR komunikaci
- podstata rozhodnutí
4. Stanovení strategických cílů komunikace
- význam stanovení strategických cílů komunikace
5. Stanovení cílových skupin
- vymezení cílových skupin
6. Analýza image a současné pozice podniku u cílových skupin
- analýza současné image a pozice podniku u cílové skupiny zákazníků
7. Určení dílčích cílů komunikace
- proces stanovení dílčích cílů komunikace
8. Volba prostředků a postupů komunikace
- vhodné prostředky a komunikační postupy
9. Realizace plánů integrované komunikace
- podstata implementace plánů integrované komunikace
10. Controlling
- controlling komunikačního PR plánu
Literatura
- Svoboda, V.: Public Relations – moderně a účinně. Grada, Praha
- Hejlová, D.: Public relations. Grada, Praha
- Kopecký, L.: Public relations. Grada, Praha