Krizová komunikace (online)
Cílem modulu je předat studentům zkušenosti z konkrétních krizových situací a naučit je, jak takové situace zvládat v praxi.
Garant a lektor studijního modulu
Anotace
Cílem modulu je předat studentům zkušenosti z konkrétních krizových situací a naučit je, jak takové situace zvládat v praxi. Právě krize je okamžikem, kde se po PR specialistech požaduje bleskové a bezchybné řešení situace. Tyto situace vyžadují kromě dostatku životních a pracovních zkušeností také schopnost strategického myšlení a důkladnou přípravu na potenciální problémy. Cílem je naučit studenty přemýšlet tak, aby se dokázali na mediální krize důkladně připravit a v případě jejich vypuknutí je zvládli.
Sylabus
- Kdo je to tiskový mluvčí a jaké jsou jeho úkoly.
- Kdo je to novinář, kdo je to můj novinář a co všechno o něm musím vědět, abych s ním byl schopen efektivně pracovat.
- Postavení tiskového mluvčího ve firmě.
- Aktivní PR – jak by měl mluvčí s novináři pracovat.
- Reaktivní PR – co novináři od mluvčího očekávají a jak se vyvarovat základních chyb, které mohou zničit vztahy s novináři.
- Co je to krize a jak se na ni připravit.
- Specifika mediálních krizí.
- Strategické řízení krizové komunikace.
- Úkoly PR v krizi – pracovníci PR musí řešit mnohem více oblastí, než jenom média.
- Zásady komunikace s novináři v případě krize.
- Řešení případových studií.
Literatura
- HEJLOVÁ, Denisa: Public relations, Praha, Grada Publishing 2015, 256 str., ISBN 978-80-247-5022-4