Ekonomika a finanční aspekty cestovního ruchu
Program modulu je zaměřen na reálné příklady problematiky segmentace hostů a jejich spotřební chování, objevení tržních příležitostí, cenové tvorby, přípravy produktu a produktových balíčků a hodnocení plnění cílů. Větší důraz bude kladen na představení funkce hotelových provozů s gastronomickými službami.
Garant a lektor studijního modulu
Anotace
Program modulu je zaměřen na reálné příklady problematiky segmentace hostů a jejich spotřební chování, objevení tržních příležitostí, cenové tvorby, přípravy produktu a produktových balíčků a hodnocení plnění cílů. Větší důraz bude kladen na představení funkce hotelových provozů s gastronomickými službami. V rámci modulu posluchači projdou jednotlivé postupy, trendy a nástroje řízení procesů v podniku cestovního ruchu a to jak s důrazem na vnitřní procesy, ale také s ohledem na vnější prostředí podniku reprezentované ostatními podniky cestovního ruchu.
Sylabus
1. Podnik cestovního ruchu
- podnik cestovního ruchu a jeho specifika
2. Produkt cestovního ruchu – služba
- služba a její vlastnosti
3. Marketing cestovního ruchu
- podstata marketingu cestovního ruchu
4. SWOT
- SWOT analýza a její použití
5. Segmentace
- segmentace a podmínky správné segmentace
6. Časový horizont marketingových činností
- strategické, operativní a taktické úkony
7. Marketingový mix cestovního ruchu – nástroje dosažení stanovených cílů
- marketingový mix v pojetí 4P a 4C, 8P
8. Management podniku cestovního ruchu
- specifika managementu v podnicích cestovního ruchu
9. Ekonomika podniku cestovního ruchu
- specifika ekonomiky podniku cestovního ruchu
10. Kontrola kvality
- podstata kontroly kvality
11. Syntéza vědních oborů při reálném řízení podniku cestovního ruchu
- specifika syntézy
Literatura
- KIRAĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Ekopress ISBN 80-96929-05-01, 158 stran
- KŘÍŽEK, F.; NEUFUS, J. Moderní hotelový management. Grada Publishing, a.s., ISBN 978-80-247-3868-0, 200 stran
- JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Grada Publishing ISBN 978-80-247-3247-3, 288 stran
- PETRŮ, Z.: Základy ekonomiky cestovního ruchu, Idea servis ISBN 80-8597-05-54, 124 stran