HR Summit s podtitulem Moderní HR nástroje a návrat k firemním hodnotám, 5. 10. 2021
4. ročník HR Summitu proběhl tentokrát v prostorách hotelu Imperial v Praze a jeho hlavním tématem byla digitální tranformace a důležitost firemní kultury jako nástroje k získání a především udržení si kvalitních zaměstnanců.
Digitální transformace zdaleka není jen o tom, poskytnout zaměstnancům k práci ty nejmodernější přístroje a technologie. Jde o propojení a nahrazení časově náročných často administrativních úkonů efektivními, zautomatizovanými procesy, které pracovníkům umožní soustředit se na klíčové problémy. Nový vývoj v oblasti sociálních, mobilních, analytických a cloudových technologií zlepšuje vnímání zaměstnanců a kandidátů, ale také umožňuje včas zpozorovat mezery v dovednostech, pomoci zaměstnancům v sebevzdělávání a dosažení lepší celkové výkonnosti. Trend digitalizace je stoupající nejen v HR, ale ve všech oblastech firem. Je proto potřeba posilovat u zaměstnanců, ale i u uchazečů, kompetenci využívání IT technologií. Jedná se o jednu z nejdůležitějších znalostí do budoucna, a proto je vhodné podporovat i jejich schopnost analytického a strategického myšlení.
Český trh se v současnosti potýká s rekordně nízkou nezaměstnaností a udržet si kvalifikované a talentované pracovníky se pro firmy stává prioritou. Spokojenější zaměstnanci jsou mnohem méně náchylní k odchodu. Náležité peněžní ohodnocení je pro mnoho pracovníků stále na prvním místě, avšak atmosféra na pracovišti, tedy firemní kultura, je pro čím dál víc lidí obdobně důležitá.
Správné naladění zaměstnanců na firemní kulturu a hodnoty se pak samozřejmě projevuje nejen interně, ale i externě. Uvádět firemní hodnoty a misi v reklamním sloganu a na prospektech je jedna věc, ovšem ukázat zákazníkům, že to nejsou jen marketingové výkřiky, ale realita, je věc druhá. Zaměstnanci znalí hodnot své firmy a řídící se jimi – nebo ještě lépe, jednající a žijící podle nich – představují ideální spojnici mezi značkou a jejími zákazníky.
Business Institut jako partner HR Summitu věnoval vouchery na MBA studium, které letos putují do společnosti Česká pošta a Albert.