Strategie obchodu (online)
Cílem modulu je seznámit posluchače vytvářet obchodní strategii podniku a osvojit si základní dovednosti z oblasti tvorby a kontroly obchodního plánu podniku.
Garant a lektor studijního modulu
Ing. Štěpánka Frýbová Uličná, Ph.D.
Anotace
Modul seznamuje posluchače s teorií a řízením podniku z hlediska tvorby podnikové strategie s důrazem na vytvoření obchodní strategie, s hierarchií interních podnikových faktorů, se způsobem stanovení vizí a cílů podniku s důrazem na obchodní koncepci a s tvorbou strategického obchodního plánu podniku, včetně tvorby marketingové koncepce podniku.
Sylabus
1. Obchodní plán
- proč mít obchodní plán
- ideální forma zpracování
- pro koho je obchodní plán důležitý
2. Části obchodního plánu
- části obchodního plánu a SWOT analýza
3. Podnik
- podnik, malé a střední podniky
4. Strategické řízení, mise a vize podniku
- strategické řízení
- mise a vize podniku
5. Cíl podniku
- cíl podniku a pravidlo SMART
6. Strategická analýza vnějšího prostředí podniku
- analýza vnějšího okolí
- PEST analýza
- analýza mikroprostředí a model pěti sil
- analýza zahraničním prostředí podniku
7. Strategická analýza vnitřního prostředí podniku
- faktory vědecko-technického rozvoje
- marketingové a distribuční faktory
- faktory výroby
- faktory pracovních a podnikových zdrojů
8. Finanční analýza
- analýza poměrových ukazatelů
- SWOT analýza
9. Formulace návrhů strategie a výběr optimální varianty
- návrhy strategie
- výběr optimální strategie
Literatura
- VEBER, J. a kol.: Management základy, prosperita, globalizace. Management Press, Praha. ISBN 80-82625-28-1
- VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O.: Management teorie a praxe pro 90. léta. Management Press, Praha. ISBN 80-85943-94-8
- KEŘOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O.: Strategické řízení: teorie pro praxi. C. H. Beck, Praha. ISBN 80-7179-578-X
- DRUCKER, P. F.: Řízení v době velkých změn. Management Press, Praha. ISBN80-85943-78-6